h1

Grannar och Lökar

29 april, 2008

Förlåt att jag inte skrivit på ett tag, men jag har haft trubbel med kärringar av båda könen i kåken som jag skrivit förut. Nu är det klart och jag får bo kvar. Idioterna hade fel, jag får spela lite musik på dagarna.
Ni skulle sett hur rädd den där lilla fjantiga kontorsråttan till hustomte blev när jag klev in med polarn på hans lilla fjantkontor och krävde svar på vem som klagat i kåken. Först höll han på och slingra sig men när jag klev in lite till och frågade lungt och vänligt så peka han ut klagarna. Det var en på tvåan och en på trean, så jag och polarn gick direkt upp till dem på trean och knacka på. Vi ville ju bara snacka igenom det hela lite lungt som vuxna människor, men de sket nästan på sig, och försökte klämma igen dörrn framför oss. Polarn röck tag i dörrn och så var vi inne. Sen var det ganska lätt att komma överens. Nu är allt bra i porten igen.
Grannarna är väldigt artiga, och jag behövde aldrig gå till han på tvåan.

Nu nånting annat som stör mig

Finns det nåt fulare än kvinnor som inte fattar vad en behå är till för?
Nu när sommarn börjar komma så tittar också alla fula brudar fram. Unga och gamla och allt de vill är att visa hur frigjorda dom är. Hihi inte behöver jag nån behå…
Det är så ini glödheta äckligt att se hur dom ser ut!!!

Jag är en kille som gillar tjejer och jag gillar kvinnor som är stolt över det om har i tröjan. Men att se ett par hängande konsumkassar eller ett par krossade lingon på en planka under ett tunt linne är inte kul!!! Det är därför jag tycker att fruntimmer ska ha behå på sig. Så att man inte blir illamående på stan.

Nu menar jag inte att alla behöver det. Det finns ju snygga och det finns fula.
Jag vet ju rimligen vad jag talar om eftersom jag hör till de som har varit med lite och skaffat egen erfarenhet. Som gammal hantverkare och vitvarubärare har man sett en del som man skulle viljat slippa!

Kalla mig gärna mansgris, men visst känns det alltid mer OK att en kille med torktumlarmage istället för tvättbräda går utan tröja. Det är ju liksom inte sexuellt på det sättet. En snubbe är ju bara en snubbe och inte en moder eller så, om ni fattar. Det ska ställas andra krav på kjoltyg anser en annan. Dom har ju ansvar för barn och familj med mera. Medan snubben förväntas försörja dom och köra bil och så. Börja hajja att vi är olika och att både bruden och killen har sin uppgift här på jorden!!!

Jag och många med mej anser ju att det är en av kvinnans uppgifter att va snygg, och det är väl inte så svårt att göra sig till lite??? Man vill väl bli uppskattad???
Inte så att jag raggar på andra brudar. Man har ju hemmakvinnan att tänka på. Men man vill ju ha ögongodis.

Ni snygga brudar, fortsätt vara stolta, ni andra, tänk er för lite innan ni går ut och gör bort er hos mig!!! Jag har kollat med många polare oxå och de håller med mej!!!

-Nej, förbjud alla fula brudar att gå ut så här års. Jag tror att de flesta håller med mig.

Jag säger alltid vad jag tycker och tänker och har råkat klampa i klaveret lite med arga kommentarer, men jag har inte fattat riktigt hur bloggandet funkar riktigt, men jag lär mig, Rom byggdes inte på en natt.

 

16 kommentarer

  1. Jaaa! Snabbkollar favvobloggarna innan läggning och ser att the one and only is back on track! Jag kommer med en mer formell kommentar imorgon.


  2. Nu har du provocerat fram Pippi Långstrump Wallenberg – det är hon som aldrig vill bli stor förstår du. Och till din ära kommer hon inte att bära en enda bh på hela sommaren. Sorry, det blir krossade hallon i filen varje dag. : )


  3. Min herre behöver läsa min artikel ”Feminina Fällan” skriven häromdagen i bloggen.
    Är mycket intresserad av herrns åsikt om den.

    Välkommen! Hälsningar, Doktor Wallenberg


  4. Hahaha.. när väl tummen kom ur då spottades det ut en del arga och upprörande åsikter med en gång.. Mycket härligt. Bloggvärlden är alldeles för tam och balanserad.. Lite bitterhet hör till.


  5. Jag måste säga att du är ju inte direkt en magnet för nya kvinnliga vänner. Du har redan fått välförtjänt kritik för dina minst sagt affekterade kommentarer. Ärligt talat tycker jag du verkar spela någon division under de flesta andra bloggare.
    Du företräder ju en kvinnosyn som jag trodde helt försvann på fyrtiotalet. Men ordet är ju fritt…


  6. Du kanske skulle söka till TV-programmet ”Grannfejden”?


  7. Och jag citerar: ”Kalla mig gärna mansgris”. Så då gör jag väl det då.


  8. Fast jag är grymt impad av husvagnen.


  9. Jag är imponerad av dina citat på pappa C:s sida. Inte visste jag att det bodde en Newage-poet i Mr Silver!


  10. Välkommen på filmvisning i min blogg när du har möjlighet. Du har en respektingivande roll!


  11. och det är förstås du som bestämmer vilka kvinnor som är fula och snygga? herregud! det här inlägget äcklade verkligen mig.
    du är inget annat än en patetisk mansgris.


  12. Hur lever livet med grannarna? Du har varit borta länge nu. Vi är nog många som undrar hur du har det. Och var du ute med husvagnen nåt i det fina vädret i helgen?


  13. tror du seriöst att snygga unga tjejer vill ha en äcklig hårig gubbe som dreglar över dem?


  14. du vet.. tjejer/kvinnor är inte sexobjekt, och om de skiter i att bära BH så tror jag dem skiter lika mycket om vad en gammal bonde tycker om dem.


  15. Hej du.
    Herrejisses, är du seriös eller inte? Det är ju helt makalöst om du är det, för som någon tidigare nämnt, hyste även jag förhoppningen om att den här kvinnosynen kanske inte var utrotad, men väl hade minskat i omfång.

    Jag kanske skulle ta och drämma till med ett inlägg om saker jag INTE vill se på män då, och därmed försöka dikta hur det ska se ut enligt MIG. För det är ju verkligen ett fördomsfritt och ödmjukt sätt att leva på…


  16. ”…visst känns det alltid mer OK att en kille med torktumlarmage istället för tvättbräda går utan tröja. Det är ju liksom inte sexuellt på det sättet.”

    Du kanske skulle släppa fram din homosexualitet istället för att försöka förskjuta den? Känn dig fri att spana in killarna med vältränade magar, det kommer göra dig lyckligare i längden!



Lämna en kommentar